tisdag 18 september 2007

. : Sorry,
jag hann inte blogga i morse. Det blev lite stressigt ;) Hade bestämt mig för att cykla eller åka moped igårkväll, och när jag vaknade idag var det regnigt och jag hade ingen lust att cykla då, och moped ... det är ganska jobbigt när det regnar. Och gå, då skulle jag fått stressa ihjäl mig. Men jag fick åka med mamma när hon skulle skjutsa lillasystern, och åka till jobbet. Brau ju :)
Dagen i skolan var ... händelserik! Dels tog jag skolfoto ännu två gånger (ingen speciell klädsel denna gången, det var min "tröjdag", så jag hade elevstödjar-tröja på mig). Sen skulle jag träffa en lärarinna, eller var det rektor?, från England, med tre personer till från min engelskagrupp; jag läser intensivkursen. När jag kom till det stället vi skulle träffas på, precis den tiden som jag skulle vara där, så var ingen där! Jag fick lite panik, jag visste ju inte vart de skulle ta vägen. Men så frågade jag lite lärare, och de hjälpte mig att hitta :) Pinsamt att komma försent, men de visste att jag hade tagit skolfoto precis. Jag var lite nervös över hur det skulle gå, hade tänkt att det skulle vara ett ganska strikt samtal, men vi babblade på, bara! ;P Det var liksom ett vanligt samtal, hon berättade om skolan i England och vi berättade om vårt profil-system. Det var kul :) Man fick höra lite om hur deras skoluniformer kunde se ut och så. Skoluniform ja; vad tycker ni om det? Jag kan tycka att det verkar ha både för- och nackdelar, men vad skönt egentligen; att slippa tänka på vad man ska ha på sig, och att alla har likadana kläder! Fast, ändå tråkigt. Haha, svårt detdär.
Fick sluta lite tidigare från musiken och gick hem med Maria i lite duggregn. Nu har jag ätit, myyyycket, och ska plugga. Har ingen lust, men jag måste; har matteprov på torsdag - men no-provet verkar vara uppskjutet till nästa vecka! :D Helskönt ju. Så slipper man tänka på det.
Imorgon är det idrottsdag, jag ska träna pass och gym på friskis. Det blir kul, tror jag :) Få se, vad ska man ha med sig att äta? Det blir ett senare problem ...

Du klarar det, kämpa!<3>:.

Inga kommentarer: