tisdag 25 september 2007

.: Dagens!

Alltid samma klädsel på tisdagar nu för tiden; elevstödjardagen. Det gör inte så mycket; ganska skönt att slippa tänka på vad man ska ha på sig en gång i veckan ;) Idag piffade jag upp tröjan med att ha ett skärp i midjan; den är så stor och ful och hänging annars.
Dagen var okej! Alla solister till luciat skulle träffas i aulan. De som leder övningarna blev helt paffa, det var nästan 30 pers där, och de hade räknat med 10! Så alla som vill kan inte sjunga solo; fast alla av de 30 ville inte ens, vet inte varför de gick dit. Men i alla fall; man gick in i lite mindre grupper och fick testa på lite låtar. Jag sjöng lite på Det strålar en stjärna, de verkade ... gilla det? :) Haha! Älska musik, alltså!
På idrotten skulle vi springa sammanlagt 16 varv runt en stor gräsplätt. Man skulle först springa ett varv, sen byta med en annan, som sprang ett varv medan man själv vilade. Sen sprang man två varv medan kompisen vilade, osv, upp till 4 varv. Sen jobbade man neråt; alltså 3 varv, 2 varv och 1 varv. Det hade väl varit okej om det inte hade spöregnat större delen av lektionen. Jag kämpade i alla fall, haha. När håret väl klibbat fast sig vid huvet är det väl lika bra att fortsätta, liksom.
Övade i kyrkan med min kära kusin, vi ska spela på t3 på fredag. Härliga låtar och go kusin! Han är 21, vad jag minns, och väldans trevlig att träffa. Kul att spela tillsammans med honom med; gittar och piano vart det, han spelar gitarr. Kulans!
Nej, nu måste jag allt plugga islam ;P Sen måste jag öva på min pianoläxa, skäms om jag kommer dit och inte övat ordentligt ... Förmodligen kommer jag inte ha övat jätteordentligt, men han får nöja sig, jag har så mycket annat för mig ...
Hoppas att ni haft en bra dag?! :.

Inga kommentarer: