onsdag 26 september 2007


.: Så soft, så soft ...
Det tycker jag om dagen i skolan. Sjukt härligt med massa slappämnen, det gillar vi!
Efter skolan gick jag på pianolektion, jag hade glömt mina noter och han hade inga extra, så jag spelade på en annna låt. Han kanske tyckte det var dålig stil av mig att glömma, men det har aldrig i världshistorien hänt tidigare att jag glömt noter till pianolektionerna, så ..! Åkte till Ö-kyrkan för att handla mat till tjejkvällen vi ska ha där imorgon. Gode värld, säger jag bara! Hela vagnen var fullproppad med massa saker; jag skulle köpa mat, dessert, servetter, blommor och choklad till talaren, bestick, glas, tallrikar ... Hjälpars! Men till sist var jag klar, och Maria (en sångpedagog) kom ner och löste ut mig. Det gick på över 1000:-, church pays liksom ;) Svenska kyrkan får ju massa skattepengar, så ... Gick upp med det tunga till kyrkan och packade in det i den lilla kylen, skrev en snabb lapp till de som ska fixa med maten imorgon och skyndade mig hemåt. Klockan var då ungefär 17, när jag var klar, och jag hade inte ätit sen skollunchen kl 11. 6 timmar utan mat, det är inget bra. Jag kände av det med; var helt trött i hela kroppen. När jag kom hem var jag rädd att vi inte skulle ha så mycket mat hemma, eftersom att det varit nästan tomt i morse. Men, som tur väl var, hade mamma småhandlat lite innnan veckohandlingen. Tog mig en macka, ettpar mandelskorpor och ett päron.
Om en timma ska jag träna, imellan hade jag tänkt försöka plugga lite; både pianospel och inför prov. På fredag ska luciakandidaterna fotas, hur ska man se ut? Hm. Ha en fortsatt bra dag! :.

Inga kommentarer: