söndag 16 september 2007


Mormor, som jag klipper :)

.: Uppskattad middag,

tur det, hade varit värre om de inte tyckte om maten ;) Jag gillade den också :) Det blev två matlådor fullproppade som pappa kan ta med sig till jobbet; det är en bra grej detdär. När jag börjar jobba och bor i lägenhet ska jag allt fixa massa matlådor ;) (Det säger jag i alla fall nu, när jag inte vet hur det är att jobba och bo i lägenhet). Man lagar mat och fyller på en låda; morgondagens lunch! Helbra ju. Man sparar pengar genom att inte äta ute, man sparar tid, och det är nyttigare. Yeye!

Igår klippte jag mormor, det hade gått fem veckor sen jag gjorde det sist och hon, som har en kortklippt frisyr, tyckte att håret började bli lite för långt. Det är riktigt roligt att klippa! Hon har tjockt hår så jag får "dra" mycket med saxen så att det tunnas ut. Rakar bort hår som vuxit i nacken, sen fixar hon frisyren, och allt är klart på inte lång tid alls. Och; jag tjänar pengar på det! Den lilla stunden det tar att klippa henne ger hon mig 200:- för. Det är verkligen ingen dålig timlön, vill jag säga! ;P De pengarna vill jag vara rädd om och spara :) (Haha, lycka till ...). Tror jag ska be pappa sätta in dem (+ 150:- som han & mamma är skyldiga mig) på mitt konto, så att det fylls ut lite ;) Har mindre på det nu än vad jag haft nån gång tidigare, faktiskt ... Känns inget bra dethär :/

Det är lite osäkert väder; regnet hänger i luften och det duggar imellanåt. Vill ut och gå, men jag vet inte riktigt om jag vågar mig på det. Jag får avvakta och se lite.

Hm, måste väl spela lite piano och plugga biologi och matte, antar jag. Förstå vilken underbar eftermiddag jag får! Haha! :.

Inga kommentarer: